Legume sănătoase de top

Legume sănătoase de top

Legume sănătoase de top

Vegetarianismul reprezintă un stil de viață sau o practică alimentară curentă, în care o persoană alege o dietă ce exclude complet sau parțial consumul de carne de orice tip (inclusiv pește, pasăre) dar și al altor produse animale, meniul fiind alcătuit strict din produse vegetale. Prăjite, fierte la aburi, sotate sau consumate în forma lor crudă, legumele sunt alimentele de bază necesare unui altfel mod de viață. Bogate în fibre, antioxidanți, vitamine și minerale cheie, o dietă în care abundă legumele poate fi foarte benefică pentru sănătatea și bunăstarea generală a omului ce le consumă.

Nenumărate studii au asociat beneficiile unui consum crescut de legume cu scăderea riscului de boli cronice, inclusiv boli de inimă, diabet și anumite tipuri de cancer. Foarte adevărat. Mai ales când ai un stil de viață sau un loc de muncă mai sedentar. Că dacă lucrezi în construcții, niște legume nu îți pot da energia necesară de rezistență în fața unei munci asidue. Proaspete sau congelate, legumele au beneficii incredibile pentru consumatorii lor constanți. Vă descriu câteva dintre cele mai sănătoase legume.

1. Broccoli
Broccoli este o legumă cruciferă înrudită cu varza, varza kale și conopida. Broccoli are reputația de a fi sănătoasă pentru că este bogat în micronutrienți, inclusiv vitaminele C, A și K. O porție de jumătate de cană de broccoli crud asigură aproape 70% din valoarea zilnică recomandată. Broccoli conține, de asemenea, substanța fitochimică sulforafan care poate ajuta la prevenirea diferitelor tipuri de cancer. În plus, este plin de alți antioxidanți puternici, precum luteina, betacarotenul și zeaxantina, care pot scădea riscul de degenerare legată de vârstă și susțin sănătatea generală a ochilor.

Legume

2. Morcovi
Morcovii sunt legume pline de substanțe fitochimice, precum betacarotenul, pe care corpul îl transformă în vitamina A care ajută la vedere – mai ales noaptea. Studiile asociază, de asemenea, consumul cu alimente care conțin carotenoizi, precum morcovii, cu un risc scăzut de cancer de sân. Morcovii conțin, de asemenea, vitaminele K, C, precum și potasiu.

Legume

3. Ciupercile
Datorită numeroșilor compuși bioactivi, ciupercile pot susține cogniția, sănătatea inimii și prevenirea bolilor. Un studiu sugerează că aceste legume pot reduce riscul de depresie datorită substanțelor pe care le conțin. Chiar și eu, trecând printr-o depresie gravă am observat beneficiile acestora. Ciupercile sunt legume bogate în vitaminele B: niacina, riboflavina și acidul pantotenic care au fiecare roluri unice în multe funcții corporale, inclusiv producerea de globule roșii, îmbunătățirea digestiei și menținerea sănătății pielii. Unele tipuri de ciuperci își sintetizează propria vitamina D ca răspuns la lumina ultravioletă. De asemenea, acestea sunt singurele alimente de origine non-animală cu vitamina D biodisponibilă, ceea ce le face o opțiune excelentă pentru vegani și vegetarieni. Se mai pot folosi ca înlocuitor pentru carne sau savurându-le la grătar, sărate sau la aburi.
4. Ardei gras
Pentru a da mai multă culoare mâncării, ardeii grași sunt o alegere perfectă. Nu doar că sunt „versatili“, dar sunt surse excelente de vitaminele A și C, potasiu și fibre. Mai eficient, ardeii grași conțin compuși bioactivi precum fenoli, flavonoide și carotenoizi care prezintă proprietăți antioxidante, ajutând la combaterea bolilor din organism.

Legume

5. Varza Kale
Varza kale se numără printre alimentele cu cea mai mare densitate de nutrienți de pe planetă. Este plină de o varietate de vitamine precum A, B6, C, K și minerale precum potasiu, calciu, cupru și magneziu. Culmea este că adesea tocmai ele lipsesc în majoritatea dietelor. Frunzele acestei legume sunt pline de vitamina K. Aceasta este, cunoscută pentru efectele sale asupra coagulării sângelui și metabolismului osos. O porție de varză kale furnizează 10% din valoarea zilnică de calciu – o sursă perfectă de calciu fără lactate, potrivită pentru vegani și vegetarieni, persoane cu intoleranță la lactoză sau alergii la lactate. Antioxidanții care se găsesc în varza kale, numiți glucosinolați, pot ajuta, de asemenea, la protejarea împotriva anumitor tipuri de cancer.
6. Napi
Napul este un tip de legumă rădăcinoasă care aparține familiei cruciferelor. Napii vin într-o varietate de culori, de la mov la roșu și verde, apărând la exterior cu un bulb cu pulpă albă. Ceea ce este fascinant la această legumă rădăcină este că atât rădăcinile cât și frunzele lor pot fi consumate în siguranță. Bogați în fibre și micronutrienți, inclusiv vitamina C, acid folic și potasiu, napii au un profil nutrițional excelent, cu efecte favorabile sănătății. Alegerea napilor în dieta alimentară poate susține reglarea glicemiei în organism.
7. Sparanghel
Înrudit cu familia cepei și a prazului, sparanghelul este un diuretic natural și acționează ca un prebiotic care hrănește bacteriile intestinale sănătoase. Tulpinile conțin o abundență de vitamine, cum ar fi B9 (folat), vitamina C, vitamina A și vitamina K.

sursa foto: tcts.ro

Lasă un răspuns

%d blogeri au apreciat: