Modernizarea Gării din Băile Herculane o realitate

Modernizarea Gării din Băile Herculane o realitate

Modernizarea Gării din Băile Herculane o realitate. Sucursala Regională de Căi Ferate Timișoara a primit două oferte la licitația pentru modernizarea gării Băile Herculane, monument istoric.

La începutul lunii trecute, în sistemul electronic de achiziții publice a fost postat anunțul de licitație ce avea ca obiect ”Modernizarea/reabilitarea a 47 stații de cale ferată din România – S.R.C.F. Timișoara – Lot 1 stația Băile Herculane (proiectare și execuție)”. Valoarea totală estimată a contractului este cuprinsă între 17.767.625,37 și 19.302.319,19 lei.
Gara și clădirea anexă figurează pe lista monumentelor istorice din cadrul Ministerului Culturii, alături de alte zeci de obiective din localitate, așa cum a mai scris Club Feroviar. Stația Băile Herculane este situată pe linia CF București Nord – Timișoara Nord – Jimbolia, indicativ 100, la km 405+320. Stația este amplasată pe linie cu cale simpă, electrificată, dotată cu BLA, fiind clasificată în rețea ca stație intermediară. În stația CF Băile Herculane, obiectivul „Gara, cu clădirea anexă” se află pe Lista Monumentelor Istorice 2015, Județul Caraș-Severin , nr.crt. 475, cod CS-II-m-A-11025, str. Trandafirilor 101, în apropierea punctului de confluență al râurilor Cerna și Belareca, pe DN6, 1886, după cum notează CFR SA, Regionala Timișoara în anunțul de licitație.
Citește și : Podul de Piatră de la Herculane și-a recăpătat strălucirea
”În prezent, stația de cale ferată Băile Herculare nu se ridică la standardele de interoperabilitate impuse transportului feroviar de călători, prezentând o serie de carențe în ceea ce privește confortul, accesibilitatea, precum și exploatarea acesteia. Lucrările propuse au ca scop principal îmbunătăţirea condiţiilor de exploatare în staţii şi furnizarea de servicii de calitate pentru călători, prin aducerea staţiilor la parametrii de funcţionare care să respecte normele de exploatare interne, internaţionale şi europene, în domeniul feroviar”.
Aceste lucrări constau în: reabilitarea clădirii principale existente monument istoric, ce presupune lucrări de consolidare recomandate de expertul tehnic, în scopul refuncționalizării și modernizării clădirii și refacerii instalațiilor aferente. Clădirea auxiliară va deveni centru de instruire a personalului CFR, iar funcțiunile actuale destinate călătorilor, vor fi mutate în clădirea de călători, ceea ce presupune executarea lucrărilor de recompartimentare, constând în demolarea unor pereți existenți de zidărie și realizarea de pereți noi din gips carton.
Ofertele depuse pentru modernizarea gării Băile Herculane:
Termenul limită de depunere a ofertelor a fost data de 20 februarie, ora 15,00. Potrivit anunțului din SEAP, au fost primite următoarele oferte:
  1. Ofertant unic: CMA Construct Development
Subcontractant declarat: Omega Cert Sistem SRL
Terți și subcontractanți: PRO-GAL Exim S.R.L., SC Velmanit Impex SRL
  1. Asociere: GDO MOV Impex S.R.L. (Lider), GLB Transark
Subcontractant declarat: Baicons Impex S.R.L.
Terți și subcontractanți: Abed Nego Com, PRO-GAL Exim S.R.L.

Lasă un răspuns