#119, numărul unic de telefon pentru siguranța copiilor!

#119, numărul unic de telefon pentru siguranța copiilor!

#119, numărul unic de telefon pentru siguranța copiilor!

Este bine de reamintit că este oficial serviciul 119, numărul unic de telefon pentru cazurile de abuz împotriva copiilor la nivel national.
Informația despre existența numărului 119 este extrem de importantă.
Sperăm că societatea civilă va ajuta în cunoașterea lui! E informație foarte valoroasă. Una  care poate salva viețile multor copii! Cei care știți cazuri de abuz, anuntați aici.
De asemenea, toți cei care pot promova existența numărului de telefon 119, în special autoritățile locale, este bine să o facă! Este extrem de important ca oamenii să știe că pot reacționa imediat la orice caz de abuz. Trebuie doar să apeleze numărul 119, pus la dispoziție 24 de ore, 7 zile din 7 !
Serviciul de Telecomunicații Speciale (STS) a operaționalizat numărul unic național 119. Acesta este destinat raportării cazurilor de abuz, neglijare, exploatare și orice altă formă de violență asupra copilului. Numărul unic național 119 face parte din programul guvernamental „Din grija pentru copii”. Numărul 119 este gratuit din orice rețea fixă sau mobilă. El este operat de către consilierii direcțiilor de asistență socială și protecția copilului. 
La implementarea activităților prevăzute în programul național de suport pentru copii au participat specialiști ai STS. Aceștia au realizat analiza fluxurilor operaționale a apelurilor. Au mai stabilit și soluția tehnică. Au pus la dispoziție echipamentele de comunicații necesare.

#

STS a configurat, testat și implementat soluția tehnică de tip call-center în cele 41 de județe ale țării, precum și în sectoarele municipiului București. Inginerii STS au instalat în cele 47 de sedii ale direcțiilor de asistență socială și protecția copilului din țară un număr de 94 de posturi telefonice. Acestea sunt dispuse câte două în fiecare centru de preluare a apelurilor.
Citește și: Adulții sunt mai inconștienți decât copiii! Sună abuziv la serviciul de urgență 112, mai mult decât minorii!
Începând din 5 ianuarie 2023, apelurile care semnalează diferite situații care afectează copiii vor putea fi preluate, 24 de ore din 24. Apelurile sunt preluate de către consilierii specializați în asistență socială și protecția copilului. În cazul situațiilor anunțate prin 119, dar pentru care este necesară intervenția imediată a Poliției sau a echipajelor medicale, operatorii direcțiilor de asistență socială și protecția copilului vor alerta Serviciul de urgență 112. Totodată, potrivit acestui program, atunci când sunt cazuri de copii dispăruți, Poliția poate utiliza Sistemul de avertizare RO-ALERT. Acesta este administrat din punct de vedere tehnic de către STS.
STS a întreprins demersuri împreună cu Autoritatea Națională pentru Administrare și Reglementare în Comunicații (ANCOM) și cu operatorii publici de telefonie mobilă pentru asigurarea cadrului legislativ și a gratuității apelurilor. Este facilitată și transmiterea datelor geografice care permit alocarea cazurilor pe fiecare centru județean.
Pentru operarea consolelor de apel prin care se va oferi sprijin minorilor aflați în situații dificile, consilierii serviciilor de asistență socială au beneficiat de instruire tehnică din partea specialiștilor STS.
Numărul de suport 119 a fost operaționalizat în baza Ordonanței de urgență nr. 105 din 2021 privind aprobarea și implementarea Programului național de suport pentru copii, în contextul pandemiei de COVID-19 – „Din grijă pentru copii”.

Lasă un răspuns