Fabricat în 1955, un Renault Fregate a trecut inspecția tehnică la RAR Caraș-Severin

Fabricat în 1955, un Renault Fregate a trecut inspecția tehnică la RAR Caraș-Severin

Fabricat în 1955, un Renault Fregate a trecut inspecția tehnică la RAR Caraș-Severin

O apariție interesantă la RAR Caraș-Severin: Renault Fregate. Fabricat în anul 1955, modelul care a fost fotografiat de unul dintre prietenii noștri are un motor de 2 litri pe benzină. În ciuda farmecului pe care îl are astăzi un astfel de exemplar, în vremurile în care ar fi trebuit să aducă performanță producătorului francez, vânzările modelului au fost dezamăgitoare, iar producția lui a durat doar aproximativ nouă ani, sub diferite variante, ne-au spus cei de la Registrul Auto Român.
Citește: R.A.R. Caraș-Severin – în slujba cetățenilor

Renault Fregate este o mașină de lux fabricată de producătorul francez de automobile Renault în perioada anilor 1951-1960. A fost lansată în 1951 ca o încercare de a oferi o mașină mai mare și mai sofisticată pentru clienții Renault de top. Numele ,,Fregate a fost inspirat de clasa de corvetele franceze denumite ,,Frigate” din Marine Nationale (Marina Națională). Iată câteva caracteristici și detalii despre Renault Fregate:
Design elegant: Fregate avea un design exterior clasic și elegant, specific anilor ’50, cu linii curbe și detalii distincte. Era disponibilă în diferite stiluri de caroserie, cum ar fi sedan, coupe și break (wagon).

Fabricat în 1955

Motorizare: primele modele Fregate au fost echipate cu un motor de 2.0 litri cu 4 cilindri, ulterior înlocuit cu un motor de 2.1 litri, care oferea o putere mai mare.
Interior spațios: una dintre caracteristicile sale apreciate era spațiul interior generos, cu locuri confortabile pentru pasagerii din față și din spate.
Dotări de lux: Renault Fregate era cunoscută pentru dotările sale de lux, care includeau tapițerie din piele, geamuri electrice, radio și alte opțiuni premium pentru acea perioadă.
Evoluția producției: deși a fost bine primită inițial, vânzările au început să scadă pe măsură ce concurența s-a intensificat în segmentul mașinilor de lux din Europa. În cele din urmă, producția a fost întreruptă în 1960, iar Renault a înlocuit Fregate cu modele mai mici și mai economice.
Raritate și colecționabilitate: din cauza perioadei scurte de producție și a scăderii vânzărilor, Renault Fregate a devenit un model rar și căutat de colecționari de mașini clasice. Exemplarele bine conservate sunt valoroase din punct de vedere istoric și pot atrage interesul pasionaților de mașini vintage. Nu vă grăbiți să le duceți la un centru de casare sau vreun schrott, puteți lua o ,,căruță” de bani pe ele.

Lasă un răspuns