CFR SA – AVIZ FAVORABIL pentru modernizarea liniei CF REȘIȚA NORD – TIMIȘOARA NORD

 CFR SA – AVIZ FAVORABIL pentru modernizarea liniei CF REȘIȚA NORD – TIMIȘOARA NORD

CFR SA – AVIZ FAVORABIL pentru modernizarea liniei CF REȘIȚA NORD – TIMIȘOARA NORD cu extensie VOITENI – STAMORA MORAVIȚA – FRONTIERĂ. Consiliul Tehnico-Economic a aprobat astăzi, 22 februarie, variantele optime din cadrul Studiului de fezabilitate pentru obiectivul Reabilitarea/modernizarea liniei CF Reșița Nord – Timișoara Nord cu extensie Voiteni – Stamora Moravița – Frontieră.

 Obiectivul de investiții Reabilitarea/modernizarea liniei CF Reșița Nord – Timișoara Nord cu extensie Voiteni – Stamora Moravița – Frontieră este realizat în cadrul parteneriatului comun semnat între autoritățile locale ale municipiilor REȘIȚA și TIMIȘOARA, consiliile județene CARAȘ – SEVERIN și TIMIȘ și CNCF CFR SA.
Consiliul Tehnico-Economic al CFR SA a avizat favorabil variantele optime prezentate în cadrul Studiului de Fezabilitate pentru Reabilitarea/modernizarea liniei CF Reșița Nord – Timișoara Nord cu extensie Voiteni – Stamora Moravița – Frontieră, pe cele două tronsoane, astfel:
Componenta A: Timișoara Nord – Stamora Moravița – Frontieră (58 km) propusă pentru finanțare în cadrul Programului Transporturi (PT) 2021 – 2027, o investiție în valoare de 2.092.343.265,44 lei, fără TVA.
Componenta B: Reșița Nord – Voiteni (59 km) propusă pentru finanțare din fonduri externe nerambursabile, de la bugetul de stat și/sau alte surse legal constituite, o investiție în valoare de 1.408.885.137, 54 lei, fără TVA.
Citește și: Modernizarea Gării din Băile Herculane o realitate

 Menționăm faptul că, pentru atingerea parametrilor tehnici prevăzuți în studiul de fezabilitate, principalele obiective ale lucrărilor de modernizare pe cele două tronsoane sunt:

Componenta A: tronsonul CF Timișoara Nord – Stamora Moravița – Frontieră, aflat pe raza județului Timiș:
➢ creșterea vitezei maxime de circulație la 120 km/h pentru trenurile de călători, iar pentru trenurile de marfă la 80 km/h
➢modernizarea a 9 stații/ halte/puncte de mișcare
➢ reabilitarea a 23 treceri la nivel, 21 poduri și 19 podețe
Componentei B: tronsonul CF Reșița Nord – Voiteni, aflat pe raza județelor Timiș și Caraș-Severin:
➢creșterea vitezei maxime de circulație la 120 km/h pentru trenurile de călători, iar pentru trenurile de marfă la 80 km/h
➢modernizarea a 12 stații/ halte/puncte de mișcare
➢reabilitarea a 35 treceri la nivel, 12 poduri și 119 podețe
 Termenul de realizare a investițiilor pe cele două tronsoane va fi de 50 de luni pentru tronsonul CF Timișoara Nord – Stamora Moravița – Frontieră, din care 8 luni pentru proiectare și 42 de luni pentru execuția lucrărilor, iar pentru tronsonul CF Reșița Nord – Voiteni va fi de 60 de luni, din care 8 luni pentru proiectare și 52 de luni pentru execuția lucrărilor.
 În cadrul acestui parteneriat comun pentru realizarea obiectivului de investiții Reabilitarea/modernizarea liniei CF Reșița Nord – Timișoara Nord cu extensie Voiteni – Stamora Moravița – Frontieră, semnat cu autoritățile locale, reprezentanții CFR SA vor asigura suportul tehnic de specialitate pentru avizarea/aprobarea documentațiilor și derularea procedurilor de achiziţii publice și, ulterior, prin personalul calificat va participa la supervizarea/monitorizarea și recepția lucrărilor de modernizare pe cele două tronsoane.

Lasă un răspuns