„Hei, tramvai…” sau explicații pe înțelesul tuturor. Să priceapă și Ion Crina!!

„Hei, tramvai…” sau explicații pe înțelesul tuturor. Să priceapă și Ion Crina!!

Tramvaiul reșițean are o istorie interesantă, începută pe 20 august 1988, atunci când a fost inaugurată prima linie de tramvai, un mijloc de transport urban  care  și-a dovedit utilitatea în orice regim politic. Primarul Reșiței din aceea perioadă, Ion Văduva vorbea despre eficiența economică a tramvaiului în detrimentul  autobuzelor care trebuiau reparate periodic la intervale foarte scurte și cu costuri ridicate. O lecție de management pe care Ion Văduva, un primar comunist o poate da oricând unui fost viceprimar PSD al municipiului Reșița în perioada 2012-2015, Ion Crina, culmea și un om de afaceri post-decembrist.

Lăsând la o parte trecutul istoric, nu credeam vreodată că o mentalitate comunistă o poate „bate” detașat pe una post-decembristă, fie ea și pesedistă.

Ion Crina este candidatul PSD la funcția de consilier județean și fiind invitat la un live la expressdebanat, a spus mai multe inepții legate de reintroducerea tramvaiului la Reșița. Acest proiect de repunere a tramvaiului pe șine, bineînțeles pe cele de calitate aferente anilor 2020,  din fonduri europene, este unul din obiectivele majore pe care primarul actual al Reșiței, Ioan Popa l-a anunțat imediat în 2016, după câștigarea mandatului de edil al municipiului. Nu este greu de ghicit că tocmai Ioan Crina a fost trimis acasă de electoratul reșițean, ca dovadă a modului cum i-a convins pe reșițeni de eficiența guvernării regretatului primar Mihai Stepanescu.

foto: facebook. Ioan Crina

Nu există comparație între mandatul lui Ioan Popa  și cel al echipei regretatului Mihai Stepanescu, atragerea  fondurilor europene la Reșița, fiind unul din capitolele la care Ioan Popa nu are termen de comparație cu nimeni și nimic. De aici, pleacă și explicațiile puerile ale lui Ioan Crina, prima dintre ele, fiind că fondurile europene privind programul operațional pe măsura de mobilitate urbană au fost ”cam băgate pe gât de Comisia Europeană”. Ioan Crina o spune și răspicat că pe perioada mandatului dumnealui, Reșița nu a avut reprezentant în Consiliul Regional V Vest și de aceea nu au reușit să atragă fonduri europene. O gândire păguboasă din start, pentru că dacă nu-ți faci cum trebuie ”dosarul” de finanțare sau și mai comod, nici măcar nu-ți faci documentația, cum să câștigi vreun proiect?! Dacă onor, Ioan Crina avea depuse 100 de dosare beton și multe dintre ele erau ”refuzate” la finanțare, atunci ex-viceprimarul municipiului Reșița putea să strige ca din gură de șarpe că este executat, fie și politic!… Așa, dacă tăcea, filozof  de administrație publică rămânea… Măcar atât…

           Al doilea aspect este legat de faptul că nimeni în lumea asta, cu atât mai mult în economia capitalistă, nu-ți bagă bani în traistă, dacă nu ești credibil și nu ai documentație beton. Asta așa, ca referire adiacentă  la faptul că acele 60 de milioane de euro câștigate de echipa primăriei Reșița pentru introducerea ”pacostei de tramvai”, care nu este rentabil în Europa decât la … Stuttgart, cu 2 euro!

        Un alt aspect pe care Ioan Crina îl aduce în discuție este cel legat de ”stricarea infrastructurii rutiere” (nr. – ?!) și că „nici nu va fi rentabil să dea 2 lei pe tramvai, cine se mai se duce de la Renk până pe Republicii, să se  întoarcă tot cu 2 lei, când un litru de benzină este 5 lei?”. Răspunsul este unul extrem de simplu și pentru un preșcolar repetent: elevii din ciclul preuniversitar,  pensionarii și persoanele defavorizate care nu dețin autoturisme. În ce să pui carburant de 5 lei, dacă nu ai în proprietate un banal autoturism? Îți iei fain frumos un abonament, pentru că elevii și persoanele vârstnice au facilități la preț redus, abonament la 20 de lei pe lună! Deci în loc de 10 călătorii, copii și pensionarii Reșiței merg în condiții decente timp de o lună de zile! Iar persoanele majore au abonament de 15 lei săptămânal, în zilele lucrătoare!

Acesta este modul de stânga, care tratează oamenii care sunt mai puțin favorizați de soartă  decât el.  Tramvaiul este cel mai ecologic mijloc de transport urban din lume, este mai ecologic decât metroul, dacă luăm în considerare faptul că construcția unui metrou generează  emisii de dioxid de carbon, trebuie să sapi printre tuneluri.  O repet încă odată cu subiect și predicat, ca să priceapă și cei care gândesc în felul în care o arată Ioan Crina. Metroul este cel mai ieftin și cel mai ecologic mijloc de transport urban din lume. Dacă Ion Crina se opune tramvaiului, se opune viitorului, pe de o parte, iar pe de altă parte, noile reglementări europene descurajează transportul mașinilor individuale și consideră că acestea sunt extrem de nocive pentru populație și atmosferă”, a spus Ioan Popa pentru Gazeta de Caraș-Severin.

Sincer, când am urmărit intervenția publică a domnului Ioan Crina, ne-am adus aminte de replica simpaticului actor Marius Florea Vizante din filmul ”Filantropica”, care juca rolul unui copil de bani gata și dădea lecții de viață altora:Spuneți, bă odată, cât face biletul de metrou? Care știți?”. De unde să știe omul bogat care sunt condițiile din mijloacele de transport în comun, dacă nu a pus vreodată piciorul în autobuz, tramvai sau metrou? Nici o aluzie la distinsa familie Crina, care pentru adversarii politici trebuie să rămână o sfântă, nu așa cum a făcut-o destul de recent, în această vară, un coleg de partid PSD cu Ioan Crina, care și-a dat cu „părerea” despre „tovarășa de viață” a lui Romeo Dunca, asta ca să vorbim pe înțelesul neo-comuniștilor! Încă o perlă a pesediștilor din genul clasic al vieții cotidiene ”uite cine  vorbește!?”.

Practic, prin replica pe care Ioan Popa a avut-o, primarul Reșiței a punctat ferm  că celălalt ”Ioan” nu înțelege fenomenul tramvai de la volanul unei limuzine negre de lux și a cărui familie nu circulă cu tramvaiul sau autobuzul! Este vorba de standardul de viață  pe care și-l impune și permite. Nimic de atacat în asta, este vorba decât de gradul de percepere a lucrurilor.

Actualul consilier județean Ioan Crina a dovedit, fiind un om versat din punct de vedere politic, încă odată, că nu a vrut să înțeleagă nimic din poziția publică a primarului Ioan Popa și a mutat ”mortul pe Academiei”, spunând într-o scrisoarea publică că acesta i-a atacat familia! Lucru total neadevărat, o schimbare totală a subiectului discuției, care era tema tramvaiului la Reșița. Dl. Ioan Crina poate investi cât dorește în educația elitistă și a standardului de viață al propriilor copii! Ioan Crina a dovedit însă, încă odată, că bogatul care mănâncă cu două burți nu-l va înțelege niciodată pe cel sărac, chiar dacă se pretinde un om politic de stânga și cu siguranță nu mai poate să doarmă de grija sărmanilor! Apropos, domnule Crina, numele de Ion Muju, vă spune ceva?! Indiferent cum întoarceți acum „dovleacul” în speța sărmanului om, din analizarea situației, acesta a avut clar statutul de „slugă”, asta în cel mai clar grai bănățean! Era totul atât de simplu! Dacă i-ați oferit omului un codru de pâine, ajutați-l pe sărman până la capăt! Era clar de la bun început, că vorbim de un neajutorat al sorții!

 Așa, ați început prost o campanie electorală și ați tras cu ”gloanțe oarbe”, din start! Păcat … dar vorba șugubeților… Bine că ați găsit pistolul!!

FLORIN ȘTIUBE

Lasă un răspuns