Dan Stan: „Se are în vedere conectarea rutieră a provinciilor istorice”

Dan Stan: „Se are în vedere conectarea rutieră a provinciilor istorice”

În cadrul unei recente conferinţe de presă susţinute la Reşiţa, Dan Stan, subsecretar de stat în Ministerul Afacerilor Interne, a abordat câteva subiecte, printre care s-au numărat şi o serie de măsuri care fac parte din Planul Naţional de Investiţii şi Relansare Economică aprobat de Guvernul României. Acest plan – a spus Dan Stan – are în vedere situaţia generată, atât pe plan naţional, cât şi mondial, de pandemia de COVID-19.

„Efectele au fost destul de dure, atât din punct de vedere social, cât şi din punct de vedere economic, la nivel naţional, având în vedere şi conexiunea cu situaţia de pe plan mondial, astfel încât era necesar să se elaboreze un document unitar coerent, pragmatic, sustenabil, pentru o perioadă de timp care să permită finanţarea inclusiv a unor lucrări de anvergură. Sigur că partea investiţională este extrem de importantă, având în vedere că aceasta generează locuri de muncă, generează venituri, care se regăsesc ulterior în partea socială, de protecţie socială, de asistenţă socială”, a spus Dan Stan.

Dan Stan – subsecretar de stat în MAI

Prezentând, pe scurt, partea de plan referitoare la infrastructura de transporturi, atât pe componenta rutieră, cât şi pe cea aeriană, navală şi feroviară, secretarul de stat în MAI a declarat că obiectivele principale ale Guvernului sunt interconectivitatea infrastructurii de transport care să asigure legăturile rapide între toate zonele ţării, precum şi conectarea acestor reţele cu reţelele similare ale statelor vecine, iar ulterior pe culoarele de transport europene şi extraeuropene.

Din calculele efectuate până în acest moment, pentru acest lucru ar fi nevoie de aproximativ 78 de miliarde de euro, sume care provin din finanţările europene, din bugetul Uniunii Europene şi din alocări multianuale de la bugetul de stat.

„Se are în vedere faptul că avem o situaţie destul de grea, referitor la capacitatea reţelei rutiere de a face faţă traficului intens care se derulează, atât intern, cât şi în tranzit. Calitatea drumurilor este destul de proastă, în anumite clasamente suntem chiar pe ultimul loc din Europa în ceea ce priveşte această calitate. În acest context, pe termen mediu, se are în vedere conectarea provinciilor istorice ale ţării şi conectarea cu statele vecine României”, a mai spus Dan Stan.

Cosmin VLAD

Lasă un răspuns