Carina Pristavu : „Un factor de decizie trebuie să facă ceea ce trebuie, nu ceea ce îi convine”

Carina Pristavu : „Un factor de decizie trebuie să facă ceea ce trebuie, nu ceea ce îi convine”

Gazeta de Caras-Severin a stat vorbă cu d-na Inspector General Școlar, prof. Carina Pristavu, privind activitatea din cadrul ISJ Caraș-Severin.

GCS: D-na profesoară, prezentați-ne vă rog calendarul instituției coordonate de către dumneavoastră, mai ales că în perioada imediat următoare se apropie examenele de  evaluare națională

C.P.: Încă de la începutul lunii mai am realizat o planificare strategică, pe baza modificărilor legislative apărute în educație, pentru începerea cursurilor de pregătire pentru examenele naționale.

Au fost derulate demersuri comune ale instituțiilor și autorităților publice, cu sprijinul Prefecturii județului Caraș-Severin pentru a asigura măsurile și condițiile optime de revenire a elevilor și profesorilor claselor terminale a VIII-a, a XII-a, a XIII-a în școală.

Au fost realizate întâlniri de lucru cu reprezentanții DSP CS și CAS CS pentru asigurarea personalului medical necesar pentru efectuarea triajului epidemiologic în toate școlile din județ. În 22 mai a avut loc o videoconferință cu toți directorii, la care au fost invitați reprezentații DSP CS pentru precizarea și explicitarea măsurilor igienico-sanitare ce se impun în școli.

Pregătirea pentru examenele naționale se va desfășura în 101 școli la nivelul județului, pentru fiecare școală fiind asigurat personalul medical.

Pentru EVALUAREA NAȚIONALĂ sunt organizate 64 centre de examen la nivelul județului, iar Pentru BACALAUREAT – 15 centre de examen.

În perioada 25-29 mai inspectorii monitori au efectuat vizite de monitorizare a școlilor din județ pentru verificarea aplicării și respectării măsurilor igienico-sanitare și de distanțare social impuse de Ordinul Comun MEC și MS nr. 4267/2020. Fiecare inspector monitor monitorizează 5-6 unități școlare pe toată perioada desfășurării pregătirii pentru examenele național

 Începând de azi, 2 iunie, fiecare inspector va fi prezent în școlile pe care le coordonează pentru a ne asigura că sunt respectate toate condițiile și măsurile necesare pentru protecția și sănătatea elevilor și profesorilor noștri.

Fiecare școală are proceduri stabilite și comunicate tuturor elevilor și profesorilor, orar de pregătire, fluxuri de intrare-ieșire, delimitarea circuitelor și zonelor de pauze, au fost achiziționate materiale dezinfectante și de igienă, termometre pentru monitorizare temperaturii la distanță. Cu sprijinul Ministerului Educației și Cercetării au fost achiziționate măștile necesare pentru toată perioada de pregătire și examene naționale.

GCS: Care sunt măsurile speciale legate de organizarea acestor examene de evaluare?

C.P.: Așa cum sunt precizate în Ordinul Comun 4267/2020, conducerea unităților de învățământ a asigurat:

  1. planificarea fluxurilor de elevi la intrarea în școală, la intervale orare diferite, pentru efectuarea triajului epidemiologic și evitarea aglomerării;
  2. personal medical asigurat de DSP CS și colaborarea cu CAS CS;
  3. termometre digitale;
  4. circuit de intrare-ieșire;
  5. măști;
  6. dezinfectant și materiale de igienă;
  7. săli de curs amenajate cu măsuri de distanțare socială: 2 metri între bănci și 4 m pentru fiecare persoană;
  8. izolator pentru elevii care au temperatura mai mare de 37,3;
  9. loc special pentru colectarea măștilor folosite;
  10. laptopuri și aplicații necesare pentru transmiterea/înregistrarea online a cursurilor pentru elevii care nu pot participa la activitățile din școală.

GCS: Cum ați autoevalua activitatea ISJ din prezentul mandat al dumneavoastră?

C.P.: Ca și în cazul unor produse sau servicii, imaginea instituțională este polivalentă, are calități și valori multiple și propria opinie managerială, în acest context se bazează pe o evaluare factuală și afectivă.

      Am trecut cu toții în ultima perioadă printr-o experiență nouă generată de pandemia Covid. Personal, am căutat să transform această perioadă dificilă în ceva benefic pentru mine și cei jur. Am pornit de la ipoteze neverificate în procesul decizional, căutând să identific care sunt cele viabile și merită luate serios în considerare și care sunt eliminate în urma primei experiențe observabile. Așa vom putea avea constatări faptice ale educației și învățării online.

 De fiecare dată, în luarea deciziei m-am bazat pe consultarea echipei de la nivelul inspectoratului, a directorilor de școli și a autorităților, instituțiilor publice. Întotdeauna am propus mai multe soluții alternative pentru a avea de unde alege. Părerile celorlalți, uneori contradictorii, m-au ajutat în analiza circumstanțelor și alegerea direcțiilor de acțiune. Activitatea mea managerială, ca și experiența profesională se bazează pe acțiune și asumare, niciodată pe inacțiune. Nu am pornit de la premisa că activitățile propuse de mine sunt corecte, iar toate celelalte sunt greșite. Un factor de decizie eficace fie acționează, fie nu acționează deloc. El nu poate acționa pe jumătate!

A fost o perioadă stresantă, cu permanente căutări, consultări, analize și mai ales comunicare online. Am încercat să combat dezinformarea, cu diverse știri din social media, care în aceste momente nu aduce decât sentimente negative. Și cel mai mult pentru mine a devenit evident faptul că deciziile care nu sunt ușoare, nu sunt plăcute sau populare, însă sunt necesare. Un factor de decizie, înainte de toate trebuie să facă ceea ce trebuie, nu ceea ce îi place sau îi convine.

Lasă un răspuns